Aangepast zoeken
Sorteren op:
Relevance
Relevance
Date
Web
 
 
 
Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht
Na een tijdje geen gebruik te hebben gemaakt van het openbaar vervoer en dus van haar OV-chipkaart, probeerde een reiziger in te checken in een bus in Apeldoorn. Tot haar verbazing gaf de incheckapparatuur aan dat de kaart niet meer geldig was, hoewel zij de abonnementskosten van haar voordeelurenkaart wel degelijk had betaald.
Eenmaal thuisgekomen nam zij contact op met de klantenservice van NS, die haar doorverwees naar Klantenservice OV-chipkaart, de beheerders van de kaart. Hier vertelde men dat de kaart verlopen was en dat door NS geen opdracht was gegeven een nieuwe kaart aan te maken. 
Als een reiziger in het bezit is van een NS-abonnement, zorgt NS er normaal gesproken voor dat hij of zij gratis een nieuwe kaart ontvangt, voordat de oude kaart is verlopen. Door een administratieve fout was dat in dit geval niet gebeurd. Mevrouw meldde zich bij het OV loket met het verzoek om voor haar te bemiddelen. Wij hebben NS gevraagd kosteloos een nieuwe OV-chipkaart te leveren, het restsaldo van de oude kaart over te zetten en de buskaartjes van de bewuste reis in Apeldoorn te vergoeden. NS ging hiermee akkoord. Inmiddels kan mevrouw weer gewoon reizen met haar nieuwe OV-chipkaart.