Aangepast zoeken
Sorteren op:
Relevance
Relevance
Date
Web
 
 
 
Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht

Op 3 juli maakt een reiziger een treinreis op het traject Groningen-Delft. Door verschillende vertragingen duurt deze reis ruim vijf en een half uur in plaats van de drie uur die in de dienstregeling staan. Alleen al op station Zwolle heeft de reiziger twee uur moeten wachten op aangekondigde treinen die niet kwamen. Na afloop van zijn reis dient hij een restitutie­verzoek in bij NS. Dit wordt afgewezen ondanks de bijgevoegde foto’s van stationsklokken en mensenmassa’s tijdens de reis. Hierop stapt de reiziger naar het OV loket. wij nemen contact op met NS, die de zaak opnieuw onderzoekt. NS zegt in een reactie fout gehandeld te hebben, maakt verontschuldigingen en besluit de kosten van de reis (€ 15,80) te vergoeden. Ook krijgt de reiziger een dagkaart eersteklas aangeboden als genoegdoening. Hiermee is de zaak opgelost naar tevredenheid van het OV loket, en nog belangrijker, van de reiziger.