Aangepast zoeken
Sorteren op:
Relevance
Relevance
Date
Web
 
 
 
Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht

Een moeder bestelt voor haar zoon via de webshop van Arriva met haar mobiel een Brabant jeugdabonnement (12 – 18 jaar) van 80 euro. Nadat ze de bestelling heeft geplaatst komt ze erachter dat er een goedkoper abonnement is, namelijk Brabant Jeugd Vrij van 65 euro (voor 16-17 jarigen). Zij dient een klacht in bij Arriva omdat het goedkopere abonnement niet wordt vermeld in de webshop. Ze wil restitutie voor de maanden waarin ze teveel heeft betaald. Arriva wijst haar klacht af. Men zegt dat het abonnement voor 16 en 17 jarigen wel terug is te vinden door bij de bestelling te kiezen voor de optie 'bekijk alle tarieven'. Mevrouw vindt het nog steeds erg onduidelijk en vraagt het OV loket om eens mee te kijken. Wij doen alsof we een abonnement bestellen en stellen dan ook vast dat de goedkopere variant voor 16- en 17 jarigen erg lastig te vinden is op de site. We vragen Arriva om de zaak met wat meer coulance te bekijken. Arriva erkent nadat men zelf ook de bestelprocedure via een smartphone heeft uitgevoerd, dat het goedkopere abonnement pas na extra doorklikken wordt getoond. Daarop onderneemt Arriva de volgende stappen. De marketingafdeling krijgt de opdracht om te onderzoeken hoe de verschillende abonnementen duidelijker weergegeven kunnen worden in de webshop. En de klager ontvangt het verschil tussen het duurdere en het goedkopere abonnement terug. Een mooi resultaat.