Aangepast zoeken
Sorteren op:
Relevance
Relevance
Date
Web
 
 
 
Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht

Fouten bij het in- en uitchecken kunnen worden veroorzaakt door de reiziger zelf, doordat hij/zij vergeet om uit te checken of bij het verkeerde paaltje in- of uitcheckt. Dit gebeurt regelmatig op stations waar paaltjes van meerdere vervoerders staan, zoals Zutphen, Amersfoort etc.Maar soms is er een storing in de in- en uitcheckapparatuur waardoor teveel geld wordt afgeschreven. Daarom is het belangrijk om als reiziger een OV-chipkaartaccount aan te maken om je reishistorie en saldo te kunnen checken. Een klant van Syntus merkt dat in de bussen in Amersfoort/Utrecht teveel geld is afgeschreven. Bij het inchecken wordt 4 euro afgeschreven. Tijdens de rit wordt het systeem gereset. Vervolgens wordt de uitcheck geregistreerd als een incheck, waardoor er weer 4 euro wordt afgeschreven. Syntus geeft toe dat hier iets fout gaat, maar het teveel betaalde geld wordt niet overgemaakt. Twee maanden later heeft zij haar geld nog steeds niet ontvangen. Ze neemt contact op met het OV loket. Wij hebben Syntus gevraagd om te onderzoeken waarom het zo lang duurt voordat mevrouw het saldo terugkrijgt. Dan blijkt dat het geld wegens een storing in het betaalsysteem nog niet was overgemaakt. Inmiddels is dat wel gebeurd.