Aangepast zoeken
Sorteren op:
Relevance
Relevance
Date
Web
 
 
 
Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht

Een reiziger forenst van Almere Poort naar Muiden. Zij heeft een regioabonnement voor de Allgo bussen. Vanaf mei wordt ondanks haar abonnement regelmatig saldo afgeschreven van haar OV-chipkaart. Ze moet dan een restitutieformulier invullen en dan maakt Keolis het geld over. Ze vindt het erg vervelend dat zij zelf telkens haar reistransacties moet checken en het geld terug moet vragen.

Ook komt het voor dat er geld wordt afgeschreven, terwijl in haar reistransacties geen reizen staan vermeld. De klantenservice wil haar in dat geval niets vergoeden.

Mevrouw komt er niet uit met Keolis en ze roept onze hulp in. Wij vragen Keolis om een structurele oplossing. De vervoerder laat ons weten dat het een ICT-probleem is, waaraan sinds januari gewerkt wordt. Er zijn verbeteringen doorgevoerd, waardoor het nu meestal goed gaat, maar 'soms zit er nog een bus tussen die niet meewerkt', aldus Keolis. Door de meest recente ict-update verwacht Keolis dat het probleem niet meer voor zal komen. Uit coulance voor het ongemak krijgt mevrouw € 10,00 aan reistegoed dat zij op haar ov-chipkaart kan laden. Wij hebben van de reiziger gehoord dat het probleem zich inderdaad niet meer voordoet.