Aangepast zoeken
Sorteren op:
Relevance
Relevance
Date
Web
 
 
 
Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht
Een reiziger in Limburg reist 's avonds van Maastricht naar Eys met bus 350 van Arriva. Door vertraging mist hij de aansluitende bus 40 naar Eys, die 's avonds maar 1x keer per uur rijdt. Hij dient een aanvraag voor geld terug bij vertraging in bij Arriva, omdat hij meer dan 30 minuten moest wachten. Maar Arriva wijst zijn verzoek af met het argument dat ‘er in dit geval geen sprake was van een gegarandeerde aansluiting.’
Op de website van Arriva staat dat bij een vertraging van 15 minuten of meer 50% van de ritprijs wordt vergoed. Bij 60 minuten of meer is dat 100%. Verder meldt de website dat dit ook geldt als een vertraging tot een gemiste gegarandeerde aansluiting met minimaal 30 minuten wachttijd heeft geleid.
Wanneer hij aan Arriva vraagt wat bedoeld wordt met een gegarandeerde aansluiting krijgt hij geen reactie. Hij wendt zich tot het OV loket. Wij bestuderen de regeling van Arriva en melden Arriva dat wij redenen zien waarom de reiziger wel restitutie zou moeten krijgen, ongeacht of er sprake is van een gegarandeerde aansluiting.
Arriva laat ons weten dat er een fout is gemaakt. De aanvraag had niet afgewezen mogen worden. Van gegarandeerde aansluitingen wordt alleen gesproken bij scholierenbuslijnen die moeten wachten als de trein vertraging heeft. Meneer komt dus gewoon in aanmerking voor de geld terug bij vertragingsregeling. Arriva maakt het geld zo snel mogelijk over.