Aangepast zoeken
Sorteren op:
Relevance
Relevance
Date
Web
 
 
 
Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht

Na een dagje uit te zijn geweest in Antwerpen, wilde een reiziger huiswaarts keren met lijn 19 van Connexxion. De bus, de laatste van de dag, verscheen echter niet en meneer moest een taxi nemen om diezelfde avond nog thuis te kunnen komen. Kosten: € 130. De reiziger diende een verzoek tot vergoeding in bij Connexxion, maar dit werd afgewezen; de bus had volgens Connexxion gewoon gereden. Meneer meldde zich hierop bij het OV loket.

Connexxion liet ons weten de klacht te hebben afgewezen omdat de bus gewoon volgens dienstregeling had gereden. In de afwijzingsbrief sprak men echter over een verkeerde datum. Nadat meneer dit had gemeld, controleerde Connexxion opnieuw de gegevens van lijn 19, nu met de juiste datum. De bus bleek inderdaad niet te hebben gereden; door een ongeplande omleiding was het onmogelijk om voor te rijden bij het station.

Omdat er sprake zou zijn geweest van overmacht opperde Connexxion de helft van de taxikosten te vergoeden. De reiziger was tevreden met deze oplossing.