Aangepast zoeken
Sorteren op:
Relevance
Relevance
Date
Web
 
 
 
Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht

Een scholier reist dagelijks van Beneden Leeuwen via Druten naar Nijmegen waar zijn school staat. Hij heeft een Breng Vrij abonnement van € 650,- per jaar, waarmee hij vrij kan reizen met alle Breng bussen in de regio Arnhem en Nijmegen, maar ook op enkele buslijnen van Arriva en Syntus.

De scholier reist meestal met lijn 42 tot Druten en stapt dan over op een bus naar Nijmegen. Op de terugweg reist hij op wisselende tijden. Omdat lijn 42 van Druten naar Beneden Leeuwen maar 2 x per uur rijdt, moet hij soms een half uur wachten. Vanaf zijn overstaphalte in Druten rijdt ook een bus van Arriva, lijn 165, richting Beneden Leeuwen. Zijn Breng abonnement is geldig op bepaalde lijnen van Arriva, maar lijn 165 staat daar niet bij. Arriva meldt in eerste instantie aan de moeder van de scholier dat het technisch niet mogelijk is het Breng Vrij abonnement ook te laten gelden op lijn 165.

Ook het OV loket neemt contact op met Arriva om te vragen waarom over deels hetzelfde traject het abonnement wel bij de ene en niet bij de andere vervoerder geldig is. Gelukkig werkt de vervoerder aan een oplossing. Wij krijgen bericht dat het technisch probleem per 1 september opgelost is. Dat betekent dat scholieren en andere reizigers vanaf 1 september met dit abonnement gewoon die bus kunnen pakken die de beste aansluiting biedt.