Aangepast zoeken
Sorteren op:
Relevance
Relevance
Date
Web
 
 
 
Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht

Op 29 maart was er tussen Utrecht Centraal en Den Bosch/Tiel een treinstoring wegens een defect spoor. Door aanpassingen in de dienstregeling vertraagde het treinverkeer van Sittard naar Utrecht en strandden twee reizigers op station Weert. Na 45 minuten gewacht te hebben op alternatief vervoer belde één van hen met NS. Een medewerker vertelde hen dat eventuele kosten voor een taxirit naar huis vergoed zouden worden. Hierop besloten de twee gestrande reizigers een centrale te bellen. Totale kosten: € 278.

Toen de reizigers contact opnamen met NS om de gemaakte kosten vergoed te krijgen, kregen zij nul op het rekest: NS wilde de kosten niet vergoeden. Hierop besloten de reizigers het OV loket in te schakelen. De algemene voorwaarden van vervoerders melden dat zij niet aansprakelijk zijn voor gevolgschade door vertraging, dat wil zeggen vervoerders zullen normaal gesproken om de kosten van een taxi te vergoeden. Omdat de reizigers in dit specifieke geval echter een toezegging hadden ontvangen én zich de naam herinnerden van de medewerker die deze toezegging had gedaan, besloten wij toch te bemiddelen. NS meldde ons dat er bij hen geen gegevens over een toezegging en/of telefoongesprek bekend waren. Uit coulance besloten zij echter alsnog de kosten te vergoeden. Een mooi gebaar van NS met als resultaat twee heel tevreden reizigers