Aangepast zoeken
Sorteren op:
Relevance
Relevance
Date
Web
 
 
 
Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht

Een reiziger meldt dat zijn trein van Swalmen naar Roermond van 6.20 uur te laat is omdat er gewacht moet worden op een goederentrein. Maar de trein komt helemaal niet meer. Daardoor is hij te laat in Roermond. Enkele dagen later vertrekt de trein pas om 06.26 uur uit Swalmen. Weer mist hij zijn aansluiting in Roermond van 06.27 uur. En dit gebeurt vaker.

Volgens de reiziger is Arriva standaard te laat waardoor hij bijna dagelijks de aansluiting in Roermond met de NS mist. De dienstregeling van Swalmen naar Roermond en andersom is volgens hem veel te krap. Het OV loket neemt contact op met Arriva met de vraag of er iets aan dit probleem gedaan kan worden.

Arriva laat ons weten dat vanaf 13 maart de werkroosters op de Maaslijn zijn aangepast. Er is meer tijd ingebouwd om een precieze dienstregeling uit te kunnen voeren. Arriva zegt de resultaten op de voet te volgen om na te gaan of verbeteringen waarneembaar zijn. Ook het OV loket blijft het uiteraard volgen. Als er toch weer klachten over de Maaslijn binnenkomen, zullen wij dit aan Arriva laten weten.