Aangepast zoeken
Sorteren op:
Relevance
Relevance
Date
Web
 
 
 
Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht

Afgelopen donderdag ging ik met de trein van Ravenstein naar Arnhem. Ik heb 20 euro extra op mijn OV kaart gezet, waardoor ik een ruim bedrag erop had staan om heen en terug te reizen. Afgelopen zondag ging ik terug met de trein van Arnhem naar Ravenstein. In de trein tussen Arnhem en Nijmegen attendeerde een conducteur mij erop dat ik bij Arriva ingecheckt was in plaats van bij NS. Dit had ik bij de poortjes volledig over het hoofd gezien. Toen ik in Nijmegen aankwam heb ik mezelf proberen uit te checken bij Arriva, maar het apparaat gaf aan dat het niet mogelijk was om uit te checken. Ik heb op dat moment 10 euro extra op mijn OV-chipkaart gezet omdat ik dacht dat ik te weinig saldo had. Ook daarna lukte het uitchecken niet bij Arriva. Ik heb toen mijn kaart voor de uitcheckpaal van NS gehouden en het apparaat gaf aan dat ik nu uitgecheckt was. Toen ik vervolgens weer wilde inchecken om door te reizen naar Ravenstein gaf het NS apparaat aan dat ik te weinig saldo had! Ik had nog maar 3 euro op mijn OV-chipkaart staan. Ik heb extra geld op mijn kaart moeten zetten, dit maal 20 euro. Daarna mijn reis voort kunnen zetten naar Ravenstein. Ik weet niet waar het mis is gegaan, maar om 30 euro te moeten pinnen om van Nijmegen naar Ravenstein te moeten reizen lijkt me niet de bedoeling. We hebben deze reiziger geadviseerd eerst een transactieoverzicht uit te laten draaien zodat precies duidelijk is wat er mis is gegaan en hoeveel geld door welke vervoerder is afgeschreven. Gewapend met die informatie kan ze bij NS en Arriva restitutie aanvragen. Als dat wordt afgewezen of ze komt er niet uit, dan kan het OV loket mogelijk een rol spelen door voor haar te bemiddelen.