Aangepast zoeken
Sorteren op:
Relevance
Relevance
Date
Web
 
 
 
Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht
Het OV loket ontving enkele klachten van reizigers over het nieuwe metrostation Noord in Amsterdam. Dit station is vorig jaar zomer in gebruik genomen bij de start van de Noord/Zuidlijn. Eerder hadden reizigers al geklaagd over het ontbreken van een toilet op dit station. De laatste weken kregen wij enkele klachten over het ontbreken van bankjes op dit station. Als je even moet wachten, kun je nergens zitten. Voor veel mensen waaronder ouderen kan dit bezwaarlijk zijn. Eén van de reizigers die wij hierover spraken had dit ook bij de vervoerder GVB en de gemeente gemeld. De reactie van de gemeente was dat er geen banken en of stoelen op het station zouden komen, om hangjongeren af te schrikken. Metrostation Noord is een belangrijk overstappunt voor veel mensen. Zou dat niet bepalend moeten zijn in de overwegingen om wel of niet een zitmogelijkheid te creëren? Het OV loket nam contact op met het GVB en Vervoerregio Amsterdam. Aanvankelijk meldde het GVB dat er geen bankjes zouden komen. Maar kort daarna liet GVB weten dat men had geconstateerd dat bankjes op dit station toch geen overbodige luxe zijn. Omdat het station, aldus GVB, nog volop in ontwikkeling is, is toch een aanvraag ingediend om bankjes te plaatsen. Het goede nieuws is: nog voor de zomer zullen op dit station bankjes geplaatst worden. Verder komt er een kiosk waar mensen koffie en wat te eten kunnen kopen. Ook het OV loket is hier blij mee. Dan blijft er nog één ding te wensen over: een toilet!