Aangepast zoeken
Sorteren op:
Relevance
Relevance
Date
Web
 
 
 
Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht

Tot voor enige tijd kon Klantenservice OV-chipkaart het saldo van een beëindigde OV-chipkaart niet teruggeven via storting op een buitenlands rekeningnummer. Wij vonden het vreemd dat dit nog niet kon, omdat tegenwoordig alle banken zowel in Nederland als in het buitenland met een IBAN-nummer werken. Wij deden navraag bij de Klantenservice OV-chipkaart. 

Klantenservice OV-chipkaart liet ons weten dat het tegenwoordig wel mogelijk is om het resterende saldo naar een buitenlandse IBAN over te maken. Op het huidige formulier staat geen NL meer genoteerd. Omdat het OV loket dit kwartaal echter nog een klacht ontving dat storting op een buitenlands nummer niet mogelijk zou zijn, vermoedt Klantenservice OV-chipkaart dat er nog oude formulieren in omloop zijn. De oplossing is dus simpel: met een nieuw formulier kunnen deze reiziger en andere mensen met een buitenlands rekeningnummer geholpen worden wanneer ze hun hun saldo terugvragen.