Aangepast zoeken
Sorteren op:
Relevance
Relevance
Date
Web
 
 
 
Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht
Zonder dat er sprake is van zichtbare schade werkt de OV-chipkaart van een reiziger plots niet meer. Hij neemt contact op met de helpdesk van Klantenservice OV-chipkaart en hoort dat hij kan kiezen tussen het vervangen van zijn huidige kaart (€ 11) of het aanschaffen van een nieuwe kaart (€ 7,50). Omdat de kaart pas één jaar oud was en slechts sporadisch gebruikt, vindt de reiziger dit een vreemde gang van zaken. Om praktische redenen besluit hij toch een nieuwe kaart aan te vragen. 
Op de site van Klantenservice OV-chipkaart leest hij echter: Als de kaart binnen twee jaar kapot is gegaan en niet zichtbaar beschadigd is, dan krijg je de kosten van de vervangende kaart terug. De reiziger neemt contact op met het OV loket. Wij kaarten de klacht aan bij Klantenservice OV-chipkaart. Men laat ons weten dat de betreffende medewerker blijkbaar niet goed op de hoogte was. Omdat de OV-chipkaart via een formulier is beëindigd, is deze daarom niet beoordeeld op een defect, aldus Klantenservice OV-chipkaart. Klantenservice
OV-chipkaart heeft contact opgenomen met de reiziger en de kosten van de nieuwe kaart vergoed. De reiziger is tevreden met de geboden oplossing.