Aangepast zoeken
Sorteren op:
Relevance
Relevance
Date
Web
 
 
 
Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht

Een reiziger gaat regelmatig met buslijn 331 vanaf station Nijmegen Centraal naar de Jonagoldstraat in Nijmegen-Noord. Deze rit kost 1,89 euro. Maar gemiddeld 1 à 2 keer per week wordt 2,35 euro afgeschreven. De reiziger meldt dit bij vervoerder Breng. Vervolgens krijgt hij het geld netjes terug, maar het probleem blijft bestaan.

In totaal geeft hij wel vijftien keer een klacht door aan Breng. Van de klantenservice krijgt hij het advies om elke keer als hij instapt aan de buschauffeur te vragen of het systeem wel op de juiste halte staat ingesteld. Als dat niet het geval is kan de chauffeur het alsnog goed zetten. Net als de reiziger vinden wij het te gek voor woorden dat hij de chauffeur hier telkens op moet wijzen. En het probleem is ook nog dat niet alleen bij hem maar ook bij andere reizigers in dezelfde bus waarschijnlijk te veel geld wordt afgeschreven.

Om een oplossing dichterbij te brengen, neemt hij contact op met het OV loket. Wij vragen Breng hoe het kan dat meneer telkens opnieuw zelf aan de bel moet trekken. Waarom is het nog niet geregeld? Breng zegt dat het probleem bekend is en momenteel onderzocht wordt. Het duurt dan nog een maand voordat Breng laat weten dat door een aanpassing in het systeem het probleem is opgelost. Breng zal voor de zekerheid alle door de reiziger ingediende claims controleren en het teveel betaalde bedrag voor hem klaarzetten bij een kaartautomaat.

De reiziger is blij als we hem vertellen dat het probleem is opgelost . Hij dankt het OV loket voor de bemiddeling wat volgens hem de oplossing zeker bespoedigd heeft.