Aangepast zoeken
Sorteren op:
Relevance
Relevance
Date
Web
 
 
 
Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht
Begin september kopen ouders voor hun dochter via internet een busabonnement, dat ze bij de lokale supermarkt op haar OV-chipkaart zetten. De dochter wordt daarna ziek en kan een hele week niet naar school. Op 11 september gaat zij weer naar school, maar het inchecken in de bus lukt niet. Connexxion zegt dat ze een abonnement voor de verkeerde zone heeft gekocht. Het abonnement kan niet worden omgezet naar een andere zone; dit had binnen twee dagen moeten gebeuren. Ze moeten een nieuw abonnement kopen en het oude stopzetten. De ouders van het meisje doen dat meteen, maar het abonnement kan pas na een maand beëindigd worden. Dit betekent een maand betalen voor een abonnement dat niet gebruikt zal worden omdat het geldig is voor een verkeerde zone.
Een foutje bij het bestellen van een zone-abonnement is zo gemaakt. Door de ziekte van de dochter is deze fout niet binnen twee dagen aan het licht gekomen. Het OV loket vindt de termijn van twee dagen aan de korte kant en vindt het onterecht dat Connexxion het abonnementsgeld niet wil terugbetalen. We starten een bemiddeling en wijzen op de verzachtende omstandigheden. Gelukkig ziet Connexxion dat uiteindelijk in. Dankzij onze bemiddeling betaalt de vervoerder het abonnementsgeld voor een maand alsnog terug.