Aangepast zoeken
Sorteren op:
Relevance
Relevance
Date
Web
 
 
 
Ombudsman voor beter Openbaar Vervoer Ik heb een klacht
Op 9 oktober jl. organiseerden het OV-loket, de ombudsman voor beter openbaar vervoer, en CROW een symposium ter ere van het 10-jarig bestaan van het OV-loket. Het thema van het symposium was ‘Hoe interessant is de klant?’
Sprekers van NS en Keolis gaven in hun presentaties aan hoe zij met klanten omgaan en hoe dat in de tijd is veranderd. Tegenwoordig spelen de sociale media een belangrijke rol in de communicatie met de klant. Hoofd OV-loket Annemarie den Toom erkende dat het goed gaat met het openbaar vervoer. Dit blijkt bijvoorbeeld uit de OV klantenbarometer. Anderzijds zijn er nog wel problemen op het gebied van ondoorzichtigheid van het OV, bijvoorbeeld op abonnementengebied, concessiegrenzen en versnippering van het OV.

Suzanne Hiemstra van TUDelft – Expertise centrum OV-betalen gaf de aanwezigen inzicht in toekomstige OV-betaalsystemen. Gerard van Kesteren van het CROW liet zien hoe in de afgelopen jaren het flexvervoer is gegroeid. Strategie-adviseur Paul Morsch liet de zaal kennismaken met de speltheorie. Ook verkende hij de mogelijkheden om dit toe te passen in het OV.
Via de site van CROW kunt u een terugblik op de dag van Jan van Selm van DOVA bekijken, de powerpoints van de sprekers en enkele filmpjes van de Jonge Veranderaars die in opdracht van OV loket en CROW zijn gemaakt.